Karanlık

JANT BÜYÜTMEK YAKITI ve PERFORMANSI NE KADAR ETKİLER ?

Anlatan Adamlar
görünümler 285 111
97% 2 782 69

Anlatan Adamlar'ın bu bölümünde büyük jant takmak arabanın performansını ve yakıt tuketimini nasıl etkiler zararları nelerdir, jant hesabı ağırlık icin nasıl yapılır, jant büyüdükçe performans nasıl etkilenir hesaplayarak sizler icin anlattık.
ABONE OL ▶ goo.gl/NSYLUP

NASIL ÇALIŞIR ▶ goo.gl/Yf9Xfg
HIZLI OTOMOBİLLER ▶ goo.gl/6M4LUB
TURBO ▶ goo.gl/T9PJqR
MODİFİYE ▶ goo.gl/DoSNXh
OTOMOBİL BAKIMI ▶ goo.gl/NizCH6
MOTOR NASIL ÇALIŞIR ▶ goo.gl/DjM6yJ

Doğacan Kara ve Tuğberk Keçecioğlu olarak Anlatan Adamlar kanalımızda otomobil bilgi videoları hazırlıyoruz. Araçların sistemleri nedir, nasıl çalışır detaylarıyla sizlere aktarıyoruz.

Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz!

*SOSYAL MEDYA HESAPLARI*
Instagram: instagram.com/anlatanadamlar
Kişisel Instagram: instagram.com/dcnkr
Kişisel Instagram: instagram.com/tugberkkececioglu
Kişisel Facebook: facebook.com/dogacan.kara.9
Kişisel Facebook: facebook.com/tugberk.kececioglu

Otomobiller ve Araçlar

katma

 

3 Apr 2020

Paylaş:

Paylaş:

Herunterladen:

Yük bağlantısı.....

Ekle:

Çalma listem
Daha sonra izle
YORUMLAR 80
TheMystrall
TheMystrall 18 saatler önce
MODİFİYE SUÇ DEĞİLDİR
H 36
H 36 21 saatler önce
Ahh be abim gelsene üniversiteye mukavemet öğrenseydik senden :)
Fethi KAYA
Fethi KAYA 23 saatler önce
Merhabalar ;Fren anında etkisi ne olur ?
Cetin Aydinli
Cetin Aydinli Gün önce
Mehaba, Atalet momentine etkisinden dolayı mı, elektrikli arabanın jantlarının içleri daah dolu olarak imal ediliyor. Yani 5 kollu bir jantın içindeki boşluk fazla iken, elektrikli bir arabada bu kollar daha kalın ve neredeyse hiç yok.
Anlatan Adamlar
Anlatan Adamlar Gün önce
Onlarinki aerodinamik tasarlandigi icin oyle. Hava nedeniyle olusacak kayiplari azaltmak icin
Yusuf Bal
Yusuf Bal Gün önce
Abi sonuç olarak büyük jantın avantajı ne dezavantaj ı ne buyuk jant sadece görüntü mü
Hakan Coşkun
Hakan Coşkun Gün önce
Merhabalar.. Çok güzel ve faydalı videolar çekiyorsunuz. Tebrik ederim. Ülkemizde doğru bilgiye ulaşmak gerçekten çok zor. Bir konuyu öğrenmek için hep yurt dışı kanalları araştırmak zorunda kalıyoruz. Fakat sizin kanalınız gerçekten ülkemiz için çok değerli ve çok faydalı. Videoların devamını bekliyoruz. Bu arada size fikir olması bakımından bir konu önerebilirim, hem de benim merak ettiğim bir konu. Benim aracım Vw Tiguan ve yol konforundan memnun değilim. Bozuk yolda çok rahatsız ediyor. Bunu gidermek için lastiklerimi değiştirdim. 235/55/18 orjinal ölçüyü 235/60/18 ile değiştirdim. Yanak kalınlığı arttığı için bir miktar rahatlama oldu. Lastik taban ölçüsü, hava basıncı, yanak ölçüsü, jant ölçüsü, hız ve yük endeksi gibi parametrelerin sürüş konforunu ve yol tutuşu nasıl etkilediğini anlatan bir video çekerseniz çok faydalı olacağına inanıyorum. Zira bu konu hakkında çok yanlış bilgi var. Şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar..
NoScope Eren
NoScope Eren Gün önce
Beynım yandı ama olsundu
carniwor
carniwor 2 gün önce
Merhaba, -Akaryakıt pompa tabancalarında 3 kademeli hız vardır. Her zaman 3.kademede doldururlar benzini/mazotu daha çabuk dolması için. (El mandalını sonuna kadar basarlar) Bu durumda benzinde/mazotta hava yapma ve köpürme gibi olumsuzluklar oluşur. Ayrıca yavaş hızda dolum yapıldığı sırada depo içinde var olan beklemiş oksijen ile yer değişimi yapmaktadır. Sürekli hızlı dolum yapıldığında yakıt deposunda hava sıkışması gibi sorun olur. Bu da aynı miktarda alınan mazot ile farklı km yapma durumlarının temelini oluşturur. (Hava basmışlar dedikleri şey) Yakıt alırken görevli arkadaşa tek mandal yada tek kademe yapın derseniz aldığınız yakıt daha düzenli ve optimum seviyede aktarılır. Pompaların optimum seviyesi 1.kademedir brodimetrenin (debimetre) normali..- bu konuya dair detaylı teknik bir video hazırlama imkanınız olabilirse sevinirim. şehir hurafesi midir yoksa gerçeklik payı var mıdır?
Hakan Aydın
Hakan Aydın 3 gün önce
Bi bok anlamadım
Muhsin Beker
Muhsin Beker 3 gün önce
çok faydalı bir içerik olmuş teşekkür ediyorum lastik ebatını büyütünce ne gibi etkiler olur bunun da videosunu çekerseniz tamamlayıcı olacağını düşünüyorum
Mehmet Kahtalı
Mehmet Kahtalı 5 gün önce
17" jantın yarıcapi ile 18" jantın yarıcapi nasil eşit olabiliyo?
levent altuntaş
levent altuntaş 5 gün önce
bu videoya neden dislike atılır anlamıyorum
Asli Avci
Asli Avci 5 gün önce
18 lik jantin neden yari capini ayni aldin
Anlatan Adamlar
Anlatan Adamlar 5 gün önce
Jant degil toplam lastik xapi
Mustafa Mendesh
Mustafa Mendesh 5 gün önce
Ya oğlum bayılıyoeum size! Yemin ederim sandalyede keyiften ikiye katlandım. Nasıl zevkli nasıl zevkli. Meraklılarına da ulaştıemak adına whatsapp grubuma attım.
Mehmetali Işıkdemir
Yapmak istediklerimize acıklık getirdiğin için ayrıca tşk ederim fayda ve zarar vericilik seceneklerimizde tercih etmekte kolaylık oluyor 😊
mevlut peker
mevlut peker 5 gün önce
Birde benim opel astra 2010 h kasa 1.3 CDTI araba var, kilometre saati doğru göstermiyor. Bununla ilgili videolarda var. Km saati 120 iken GPS ve Radar 110 gösteriyor. Bu sebebten bakımı çabuk geliyor. 100 bin Km. Yaptığım araba ile 90 bin km. Yol yapmış oluyorum. Bu sorunu düzeltmek için nasıl bir jant ve lastik kullanmalıyım. Cevap için şimdiden teşekkür ederim.
Mürsel Kaynar
Mürsel Kaynar 6 gün önce
E39 kasada 19'dan 17'ye geçtim. Yakıt tüketimi % 10 fark etti. Aracın gidişi de bâriz şekilde değişti.
Unal Gunuc
Unal Gunuc 7 gün önce
Bence performansa yakıta falan etkisi olmaz hatta yararı bile olur 1 inç büyütüp hafif bi jant takmanın. Lastik incelince sürtünme de azalıcak.
Köksal Ceylan
Köksal Ceylan 7 gün önce
Abi öncellikle merhaba benim arabadaki jantlar 16 inç orjinal jantı ben 17 inç veya 18 inç janta geçmeyi düşünüyorum sence hangisine gecmeliyim cevap verirsen sevinirim 🙂
BANU AKSU
BANU AKSU 7 gün önce
Neden doğduk onuda anlatsaydın
s tiryaki
s tiryaki 8 gün önce
390 jantçı dislike atmış 😄
mehmet özgül
mehmet özgül 9 gün önce
Beynime sıçtım 🤯😵
Murat Kağan
Murat Kağan 9 gün önce
Jantı 2 ebat büyütmek yakıtı ortalama%10 arttırdığı gibi performans i %5-7 oranında düşürür tecrübe ile sabittir. 100 HP bir araç ta 5 HP düşüş hissedilir. Tam olarak hesaplamasını yapmadım ama kullanım ile alakalı gözlemlerim bu yönde.
Omer Isık
Omer Isık 9 gün önce
Ağzına sağlık valla rasgele önüme çıktı video çok detaylı ve akıcı anlatmışsın abone olup beğendim normalde yapmam böyle şeyler 😅
emre askr
emre askr 10 gün önce
hocamlar merhaba, çelik jant ve kapaklı (teneke) jantlar arasındaki farkları anlatan bir video da faydalı olur bence
Serhat Sarkandı
Serhat Sarkandı 10 gün önce
ağzına sağlık
Ramazan Aksökek
Ramazan Aksökek 10 gün önce
Çok güzel bilgi verdiniz teşekkürler 👏👏👏 gayet aydınlatıcı olmuş
Aydın Akdağ
Aydın Akdağ 11 gün önce
Hocam siz mühendis felan mısınız nereden mezunsunuz ? Bu arada çok da güzel bir iş yapıyorsunuz takdir ediyorum.
Yunus Şahin Duran
Yunus Şahin Duran 12 gün önce
Abi peugeot 3008 mi nissan qhaskaimi tercih edersin lütfen yardımci ol
Pratik Telefon
Pratik Telefon 9 gün önce
Nissan knk bizde var diğerinide 3008 ı e sundum 2018 nissan var şu an yol tutuş olarak kesinlikle çok daha iyi diğeri gibi yatmıyo spor araba gibi nasi oluyo anlamadım ama ciddi manada acayip yol tutuyo tek sorunu yüksek hızda 120 130 da aynalar büyük olduğu için ses alıyo , 3008 o konuda daha iyi daha az ses aliyo ama yakıt güç yol tutuş kesinlikle nissan
Ahmet Altuntaş
Ahmet Altuntaş 12 gün önce
Üslubu ve hitabı çok iyi öğretmenim olsun isterdim doğrusu.
serkan kaya
serkan kaya 12 gün önce
peki başkan jant ebatı büyüyüp agırlık eşit kalsa nasıl olur yani benım 14 inc kara jant 5.5 kg gelıyor bunun yerıne 5.5 kg gelen alımınyum 15 jant taksam o zaman atalet bılmem neysi aynı kalırmı yoksa artarmı
Sevda Fm
Sevda Fm 14 gün önce
12:07 peki nekadar alacaklıyım borcun nekadar 🤔
Can Ünal
Can Ünal 15 gün önce
VERDİĞİNİZ BİLGİLERİN YANLIŞ OLDUĞUNU KANITLADIĞIMIZ YORUMLARI SİLMEYİN!!!! DELİKANLI GİBİ YORUMU SABİTLEYİP ÖZÜR DİLEYİN!! İNSANLAR SİZİN YÜZÜNÜZDEN YANLIŞ BİLGİLENİYOR VE SİZE DAHA ÇOK İNANIYOR YAZIK BEE
Can Ünal
Can Ünal 14 gün önce
@Anlatan Adamlar bunu bilmiyodum sileyim mi yoksa adam gibi tutayım insanlar görsün mü? Özür maksatlı Ama videoda dediğiniz yanlış
Anlatan Adamlar
Anlatan Adamlar 14 gün önce
Icinde kufur olmayan hicbir yorum silinmiyor dostum. Hatta olanlar bile cogu zaman silinmiyor. Link paylastiysan float yaptiysan youtube otomatik siler. Binlerce yorum arasindan senin yorumunu hatirlamiyorum bir daha atarsan hatamiz varsa ozur dileriz zaten
King of warriors
King of warriors 15 gün önce
gereksiz yere uzatılmış sıkıcı olmuş
Yasin Başgül
Yasin Başgül 16 gün önce
1- Hangi jant boyutu varacagi yere ayni km hiz ile daha erken varir? 2- Hangi jant boyutu ayni km hiz ile daha fazla döner ya da az döner?
m6rk
m6rk 17 gün önce
Anlatım için teşekkürler. Ufacık bir ekleme; çap ve genişlik aynı tutulduğu takdirde lastik basınçlarını bir miktar arttırmak gerekir.
corumluyuk heri
corumluyuk heri 18 gün önce
14 jant aracima 15 inc borbet taktim arabadan sogdum gittim 13 inc aldim
Uğur Ekbiç
Uğur Ekbiç 18 gün önce
Peki, lastik ağırlığının hiç önemi yok mu? Yanak incelince lastik ağırlığı da azalıyor. Bence o da dikkate alınsaydı iyi olurdu
Mustafa Yazkan
Mustafa Yazkan 18 gün önce
Ben de jant küçültmek istiyorum. X-Trail'e 19 inç jant koymuşlar, sanki spor otomobil alıyoruz. Konfor diye birşey yok. Ama janta da tonla para vermek istemiyorum. Muhtemelen lastik değişiminde yanağı bir kademe büyütüp yakıt ve performanstan ödün vereceğim.
Yüşa Buyuran
Yüşa Buyuran 18 gün önce
Bu berrak anlatım için teşekkür ederiz. Çok daha iyi yerleri hak ediyorsunuz...
BAŞARI-K Sertifikasyon Ltd.
Tam mühendisçe bir açıklama, bir makina müh. olarak videolarınızı/ çalışmalarınızı büyük bir takdirle izliyorum. Başarılarınızın devamını diliyorum.
Mahmut Taktik
Mahmut Taktik 19 gün önce
Mal gibi anlatıyor fizik dersinde degiliz
Anlatan Adamlar
Anlatan Adamlar 19 gün önce
Belki zamaninda fizik dersini dinlesen bunlari da anlardin fena mi :)
Ramazan Gemici
Ramazan Gemici 19 gün önce
Hocam merhaba, kanalınızı yeni gördüm, gerçekten çok kaliteli bir kanala benziyor. aynı zamanda bu videonuz da çok kaliteli. fakat tekerleğin atalet momentinin hesaplanması gerekmez mi? yani sadece jantın kütlesindeki artış ve ağırlık merkezinin kaymasından dolayı atalet momentindeki artıştan bahsedilmiş. Jant üzerine takılan lastiğin yanak azalmasından dolayı düşen kütlesi ve buna bağlı olarak da lastiğin atalet momentinin düşmesi de hesaba katılmalı bence. şu an bilemiyorum ne kadar fark eder ama, tam bir hesaplamadan bahsediliyorsa, bu konu gözardı edilmemeli bence emeğinize sağlık, gerçekten çok kaliteli bir kanal olmuş. lütfen yorumumu olumlu bir eleştiri olarak kabul ediniz saygılarımla
Serkan Özcan
Serkan Özcan 19 gün önce
Videonun sonlarına doğru görünen kamufle edilmiş test aracı sanırım Dodge Viper.
Murat Eren Özen
Murat Eren Özen 19 gün önce
Debriyaj balatası sorununda neden araç 2.viteste hareket eder; 1.viteste araç neden kaldırılamaz
acı badem
acı badem 19 gün önce
spor yay coıl over yada presletmek soğuk pres diyolar yoltutuşa etkisi ne avantajı dez avantajı ne bunun la ilgili bir video nuz varmı
ŞAPKABEY
ŞAPKABEY 20 gün önce
Bazı kısımlar Çince olduğu için hiç bişey anlamadım.
Semih Ciftci
Semih Ciftci 20 gün önce
Lastik büyüklüğü atalet momentine ne gibi etki yapar
Ahmet İhsan Bal
Ahmet İhsan Bal 20 gün önce
Aslında Eylemsizlik momenti(I) açılımı mr^2 dönme kinetik enerjisi=1/2 m(w.r)^2 w.r aynı zamanda v'ye eşittir. Eylemsizlik momentinin önündeki sayı değişkendir o yüzden o değeri kinetik enerji ile çarpıp daha sonra kinetik enerji ile toplarsak toplam kinetik enerjiyi buluruz.
Tuncay
Tuncay 21 gün önce
lastik agirlasincada ayni muhabbet donermi?
Aydın özhan Saraç
Aydın özhan Saraç 24 gün önce
Aynı barış Özcan abinin videoları gibi, hiç bi bok anlamadım ama hayranlıkla izledim yemin ederim 🤔
ilker can
ilker can 24 gün önce
atalet momenti kilo gram başına 26.75 alıyor pekala 17'' m = 8 I=0.214 8 KG TEKABUL EDİYOR İSE 18'' m = 9 I=0.269 9 KG İSE ARADAKİ 1KİLOYA DÜŞEN 55.00 FARK NE ALAKA
Baran Sabur
Baran Sabur 24 gün önce
15 çelik janttan 17 çelik janta geçmek istiyorum. Fazla bi kötü yanı olurmu
mu u
mu u 24 gün önce
hocam ufak bi düzeltme: eğik düzlemde aşağı yuvarladığın içi dolu ve içi boş 3D daire objelerinden içi dolu olanın aşağıya daha önce varması, onun dönmeye karşı koyma kuvvetinin düşük olmasından değil, potansiyel enerjisinin fazla olmasından dolayıdır. Orası yanlış oldu sanki. sen onları yere paralel olarak (taş plak gibi) yerleştirip döndürmeye çalışırsan, içi dolu olanın dönmeye karşı gösterdiği direncin (yani momentin) daha yüksek olduğunu görürsün.
Yaşar Kaya
Yaşar Kaya 25 gün önce
Böyle teknik hesaplara açız biz mühendislik öğrencileri olarak lütfen bu tip hesapları hep yapın.
Hamiddin Üzümcü
Hamiddin Üzümcü 25 gün önce
Yazık ya 12 dakika heba oldu gitti oturup dinledik bide
ALi Disbudak
ALi Disbudak 26 gün önce
Düşünmeye gerek yok Fabrika neyi uygun gördüyse o olaCaK 😎13 se 13 14 se 14
Recep Şaşmaz
Recep Şaşmaz 26 gün önce
Jant dış capının etkisini ögrendik peki jant capi buyutmeyle bitmiyor birde taban genisliyor surtunme cagaliyor bende sizin dediginiz gibi tipomdan temir 14/65/185 janti soktün aluminyum alasimli genis ve buyuk olmasina ragmen bi tik daha hafif jant takdim 15/55/195 ofsetli simdi benim virajdaki hakimiyetim %50artidi yakitima hafifligi ile tasaruf katarken genisligi ile surtunme kat sayisi artigi icin yakitim artiyormu bir yerden kardayken diyer yerden feda ediyorum yagni fifti fifti oluyor sayisal degerler sizin dediginiz gibi ferrari janti tipomun demir jantindan cok daha hafif konfordan kaybederken yakit ayni kaliyor görsel guzelligi yanima kar kaliyor ;)..
Ersin Babacan
Ersin Babacan 26 gün önce
Bu hesaplama yapılırken jant üzerindeki değişecek olan lastik ölçülerininde arasındaki kg farkıda eklenerek yada eksilterek yapılmalıydı diye düşünüyorum.. Böyle bir video daha beklerim sizden eminim bunu da yapacaksınızdır..
YILDIRAY YILDIRIM
YILDIRAY YILDIRIM 27 gün önce
anlamadım.
Emre Görgülü
Emre Görgülü 27 gün önce
vw boraya 18 jant çok biliyorum ama bununla beraber değiştirmem gereken herhangi bir parça varmı?
Gurkan Savran
Gurkan Savran 28 gün önce
Jantın büyümesi ve lastiğin küçülmesiyle kaybedilen kilo birbirine yakın olmaz mı? O konuya değinmemişsiniz. Lastik dediğiniz şey hafif değil jantın büyüyerek kazandığı ağırlıkla lastiğin yanak kısmında küçülerek kaybedilen kilo neredeyse birebir :D :D
utku demirel
utku demirel 28 gün önce
yapı statiği 2 de ne söverdim Ix Iy Iz ye şimdi iyiki biliyorum diyorum.
can can
can can 28 gün önce
abi allah razı olsun belkide AYT'de bir soru yakaladim.
Ahmet Peçen
Ahmet Peçen 29 gün önce
.
Hasan Yardimci
Hasan Yardimci 29 gün önce
Emeğinize sağlık gerçekten kafadan iş yapmayan sayılı youtube video üreticilerindensiniz
SİNAN D.
SİNAN D. Aylar önce
Kendi aracımda fabrika çıkışı 18 janlar vardı, yabancı sitelerden araştırarak 20 inçlik bi jant buldum, adamların dediğine göre bmw nin en hafif ve performanslı jantıymış duruşu falanda çok iyi her yeri krom parlıyo falan, o jantları buldum aldım sağlamda bi para verdim ve gerçektende yol tutuşu arttı, yakıt tüketimi 1 litreye yakın düştü. Yani demem o ki jantın orjinal olması, hangi malzemeden yapıldığı çok önemli, şuan karbonfiber jantlar üretiliyor ABD de..normal çelik jantlardan üç kat hafif, iki kat sağlam. 2000 TL ye jant lastik takımı alırsanız başınıza her bok gelir.
Murat Fırat
Murat Fırat Aylar önce
Lastik genişliğinden de bahsetseydiniz. Güzel çalışma olmuş.
Lokman
Lokman Aylar önce
Hocam videolarınızı izliyorum sürekli olarak. Gerçekten güzel bilgiler veriyorsunuz ama bazı videolarınızda çok detaycı oluyorsunuz 3 üncü dakikadan sonra artık sıkıyor ve insan bi şeyleri anlamak için tekrardan videonun başına dönmek gerekiyor. Çok teknik bilgi ve detaylar yerine biraz daha yüzeysel olarak deginseniz. Direk olarak jant büyütmenin artı ve eksiklerinden bahsetseniz daha çok kitleye hitap eder ve anlaşılır bu benim nacizade bir fikrim, saygılar.
Cem Türksal
Cem Türksal Aylar önce
Tuğberk hocam çok faydalı olmuş video teşekkürler :) Sürekli söylerim tamamen kapalı kalın kollu jant almayın diye ataleti azaltmak adına. Aslında teoride jant+lastikteki 1 kg lık artış, dediğiniz gibi 1.6 kg taşınan yüke denktir fakat kullanıcılar gerçekte bundan çok çok daha fazla bir araçta ağırlaşma ve yorgunluk hissederler. Bunun üç sebebi vardır birincisi, jantın ağırlığının çevresine daha yakın olması (kolları kalın gibi), ikincisi lastiğin kendi ağırlığıdır ki aynı ebatta 1.5 kg lık farkı kendim tartıp fark ettim, üçüncüsü ise ebat büyütürken artan lastik taban genişliğidir ve bu da yükü artırır. Selamlar..
İlker Paker
İlker Paker Aylar önce
Pekala jant büyüğünce lastik yanağı incelip lastiğin ağırlığı azalmıyormu?
osman
osman Aylar önce
video lastik küçüldümü hızlanır mı diyor sen fizik bu budur şu şudur düzgünce anlat artar mı azalır mı
Osman Guler
Osman Guler Aylar önce
Peki 16 ve 17 inc jantların dönme çaplarında ki değişiklik hız veya belirli sürede ki mesafeyi kat etmeyi etkiliyor mu?
Şah Rıza
Şah Rıza Aylar önce
Çok yakar mı bilmem de her şey para değil :)
süleyman ateş
süleyman ateş Aylar önce
Maşallah mühendis olarak söylüyorum anlatımınız büyük bir tebriği hak ediyor.
Ahmet Yalçınkaya
Ahmet Yalçınkaya Aylar önce
Çıldırmışsınız siz... ¯\_(ツ)_/¯
Emre Kanlı
Emre Kanlı Aylar önce
hurafe deyip kestirip attıkları boşu boşuna kabul görmüş bilgiler değil. yani herkes salak bir bunlar akıllı amk. bak söyleyeyim bebeğim sabit hızda giden araba için hesaplıyorsun onu ama ivmelenirken ki etkisi sürekli farklıdır. araba kalkarken ki etkisi 1.6dan daha fazladır ama formülle anlatmicam burda siktirin gidin öğrenin her konuşurken bilim falan söylenip iki formül göstererek konuşana körü körüne inanır oldunuz amk aşşağılık komplekslileri hepinizin gördüğü dersler bunlar kimse de dememiş ki eksik anlatıyorsun amk ne salak adamlarsınız lan
Emre Demir
Emre Demir Aylar önce
Lastik küçüldükçe aracın hızlanması dolayısıyla (tahminimce) torku artar - En son hızı azalır... Lastik büyüdükçe aracın hızlanması dolayısıyla(tahminimce) torku azalır -En son hızı artar...
Erdem Kurnaz
Erdem Kurnaz Aylar önce
Anladım 🙄🙄
Halil
Halil Aylar önce
Şimdi 16 jant ile 18 jant arasında 13 küsür kilo mu oynatıyor 13 kilo verip 18 takabilir miyim yani 😂
Sonraki